Kies hoe u HR365 wilt gebruiken
Klanten van ARBO365 kunnen de HR365 software op twee manieren gebruiken:
1). U gebruikt de software alléén als portal om ziekmeldingen door te geven.
of
2). U gebruikt de software óók voor het beheren van uw personeelsadministratie.
Wilt u van alle functionaliteiten van de HR365 software profiteren?
Als u de HR365 software ook als systeem voor personeelsadministratie wilt gebruiken, dan is het praktisch om daar meteen bij de start rekening mee te houden. U maakt in dat geval eerst één of meerdere vestigingen, afdelingen en functies aan, die u vervolgens kunt koppelen aan uw medewerkers. Voor een uitleg hierover klikt u op de onderstaande button.
![](https://hr365.nl/wp-content/uploads/2018/05/feature-img-1-2.jpg)
Alleen als Portal voor Ziek/Hersteld melding
1). Een account aanmaken op HR365 en het ARBO365 contractnummer invoeren *
2). Uw zieke werknemer registreren en de Ziekteverlof informatie invoeren.
* Eenmalig
ZIE HIERONDER VOOR MEER INFORMATIE OVER DE VERSCHILLENDE STAPPEN
▼
1). Aanmaken van een bedrijfsaccount
Om gebruik te kunnen maken van de HR365 software, moet u zich registreren en enkele bedrijfs- en contactgegevens aan ons doorgeven. U dient tevens akkoord te gaan met de Gebruikersovereenkomst en de Algemene Voorwaarden.
Registreer uw bedrijf/organisatie
Dit doet u door op ‘Registreren‘ te klikken en uw bedrijfs- en contactgegevens in te vullen.
![](https://hr365.nl/wp-content/uploads/2018/06/000-hr365-registreren.png)
1e vestiging automatisch aangemaakt
De gegevens van het registratieformulier worden gebruikt om uw 1e vestiging (hoofdvestiging van uw bedrijf) aan te maken.
Als u vervolgens op [bewerken] klikt, kunt u het aantal werknemers en extra details aanvullen.
![](https://hr365.nl/wp-content/uploads/2018/06/001c-vestigingkaart-detail.png)
Contractnummer ARBO365 invoeren
Om de koppeling met het clientvolgsysteem van ARBO365 te maken, moet u onder het tabblad ‘Organisatie’, bij het onderdeel ‘Account gegevens’ de naam van uw Arbodienst en het door hen aangeboden contractnummer invoeren.
![](https://hr365.nl/wp-content/uploads/2018/06/000b-accountgegevens-detail.png)
2). Registreren Ziekteverlof informatie
Zodra uw account is aangemaakt, volgt u de onderstaande instructie om de Ziekte- verlofperiode van uw medewerker te registreren. Tevens kunt u informatie over het verzuim toevoegen en automatisch versturen aan ARBO365.
Werknemer registreren in systeem
Als de werknemer die u ziek wilt melden nog niet in het systeem staat, dan dient u deze eerst te registreren. (Slechts enkele gegevens zijn verplicht om in te vullen).
![](https://hr365.nl/wp-content/uploads/2018/06/004c-medewerkerkaart-detail.png)
Ziekteverlof periode registreren
Vervolgens klikt u ‘rechts bovenaan’ op de Werknemerskaart in het vak “Huidig verlof/verzuim” op [+ Aanmaken].
U kunt nu de startdatum van het verzuim, het percentage arbeidsongeschiktheid en opmerkingen aan ARBO365 doorgeven.
![](https://hr365.nl/wp-content/uploads/2018/06/004e-medewerker-ziekteverlof-detail.png)
Privacy werknemers gewaarborgd
Om conform de wettelijke eisen, wél uw Arbodienst goed te informeren, maar géén privacy gevoelige informatie op te slaan, kunt u bij uw ‘Ziekmelding’ opmerkingen invoeren.
Deze informatie wordt aan ARBO365 verstuurd, maar niet in HR365 opgeslagen.
![](https://hr365.nl/wp-content/uploads/2018/06/coding-isometric-11.png)
Uitbreiding functionaliteiten
HR365 wordt nog verder uitgebreid met extra functionaliteiten, onder andere op het gebied van verzuimoverzichten en -statistieken. Deze functies worden afhankelijk van het contract dat u heeft met uw Arbodienst een betaalde- of gesponsorde module.