Kies hoe u HR365 wilt gebruiken

Klanten van ARBO365 kunnen de HR365 software op twee manieren gebruiken:

1). U gebruikt de software alléén als portal om ziekmeldingen door te geven.

of

2). U gebruikt de software óók voor het beheren van uw personeelsadministratie.

Wilt u van alle functionaliteiten van de HR365 software profiteren?

Als u de HR365 software ook als systeem voor personeelsadministratie wilt gebruiken, dan is het praktisch om daar meteen bij de start rekening mee te houden. U maakt in dat geval eerst één of meerdere vestigingen, afdelingen en functies aan, die u vervolgens kunt koppelen aan uw medewerkers. Voor een uitleg hierover klikt u op de onderstaande button.

Alleen als Portal voor Ziek/Hersteld melding

Als u zelf al een systeem heeft voor uw personeelsadministratie en u de HR365 software alleen gebruikt voor het doorgeven van Ziek- en Hersteldmeldingen aan ARBO365, dan volgt u de onderstaande twee stappen:

1). Een account aanmaken op HR365 en het ARBO365 contractnummer invoeren *

2). Uw zieke werknemer registreren en de Ziekteverlof informatie invoeren.

* Eenmalig

ZIE HIERONDER VOOR MEER INFORMATIE OVER DE VERSCHILLENDE STAPPEN

1). Aanmaken van een bedrijfsaccount

Om gebruik te kunnen maken van de HR365 software, moet u zich registreren en enkele bedrijfs- en contactgegevens aan ons doorgeven. U dient tevens akkoord te gaan met de Gebruikersovereenkomst en de Algemene Voorwaarden.

Registreer uw bedrijf/organisatie

Om gebruik te kunnen maken van het HR365 systeem, dient u eenmalig een account aan te maken.

Dit doet u door op ‘Registreren‘ te klikken en uw bedrijfs- en contactgegevens in te vullen.

1e vestiging automatisch aangemaakt

De gegevens van het registratieformulier worden gebruikt om uw 1e vestiging (hoofdvestiging van uw bedrijf) aan te maken.

Als u vervolgens op [bewerken] klikt, kunt u het aantal werknemers en extra details aanvullen.

Contractnummer ARBO365 invoeren

Om de koppeling met het clientvolgsysteem van ARBO365 te maken, moet u onder het tabblad ‘Organisatie’, bij het onderdeel ‘Account gegevens’ de naam van uw Arbodienst en het door hen aangeboden contractnummer invoeren.

2). Registreren Ziekteverlof informatie

Zodra uw account is aangemaakt, volgt u de onderstaande instructie om de Ziekte- verlofperiode van uw medewerker te registreren. Tevens kunt u informatie over het verzuim toevoegen en automatisch versturen aan ARBO365.

Werknemer registreren in systeem

Als de werknemer die u ziek wilt melden nog niet in het systeem staat, dan dient u deze eerst te registreren. (Slechts enkele gegevens zijn verplicht om in te vullen).

Ziekteverlof periode registreren

Vervolgens klikt u ‘rechts bovenaan’ op de Werknemerskaart in het vak “Huidig verlof/verzuim” op [+ Aanmaken].

U kunt nu de startdatum van het verzuim, het percentage arbeidsongeschiktheid en opmerkingen aan ARBO365 doorgeven.

Privacy werknemers gewaarborgd

Om conform de wettelijke eisen, wél uw Arbodienst goed te informeren, maar géén privacy gevoelige informatie op te slaan, kunt u bij uw ‘Ziekmelding’ opmerkingen invoeren.

Deze informatie wordt aan ARBO365 verstuurd, maar niet in HR365 opgeslagen.

Uitbreiding functionaliteiten

HR365 wordt nog verder uitgebreid met extra functionaliteiten, onder andere op het gebied van verzuimoverzichten en -statistieken. Deze functies worden afhankelijk van het contract dat u heeft met uw Arbodienst een betaalde- of gesponsorde module.